25 de març 2012

Via Dismi

SERRA DE SANT JOAN
by Kutrescaladors
  • Llargària: 225m
  • Dificultat: 6b (5c/Ae obligat)
  • Material utilitzat: Alien vermell, un estrep i cintes exprés
  • Orientació: Sud
  • Ressenya consultada: Kutrescaladors

Panoràmica via i descens

La nostra idea d'avui era una altra, la via Amistades Pelirrojas, com no, uf, es que estic intrigada en acabar-la de descobrir, el perquè no ho sé, pot ser simplement una caparrada de dona testarruda. La qüestió és que divendres nit ens truca l'amic Esteve i trèiem aquesta del bagul dels records per a canviar de plans.

Fa uns anys que sabem d'ella, l'apreciat Pepito que en pau descansi, amb el que havia compartit algunes escalades i trobades, un personatge molt estimat pels seus amics, ens l'havia recomanat, però com el grau ens va semblar una mica fort abans ens vam ficar en la seva veïna JM Monfort, a l'octubre del 2011, i ostres, vista des d'enllà esparverava.

Ara estem una mica més fins, bé, la patata era jo i com he pujat a la categoria d'extra-patata em ve degust esverar-me una mica en aquesta via. Jo prefereixo començar i escolleixo fer els tres primers llargs, els companys s'apanyen en repartir-se els altres com volen.

La via resulta ser guapa i al meu gust el llarg més collonut és el tercer, el cop que l'havia vist des de la seva veïna se m'havien sortit els ulls de l'òrbita i el cor posat a cent, pensava que sinó era amb ventoses no es passava per aquí, però amb un ui i ah s'acaba passant i gaudint a tope.

És una escalada assegurada i no caldria posar res, però nosaltres hem suplementat amb l'alien vermell al segon i sisè llarg. L'estrep jo l'he fet servir al sostre-desplom del cinquè llarg, els nens anaven dient uf, però després ni el treuen i amb algun A0 el passen, la cosa de la força bruta dels homes.

El descens l'efectuem caminant per una canal, la marcada a la fotografia, que està un mica més enllà de la que cal fer un ràpel.

Primer llarg
Pas clau al primer llarg
Segon llarg
Arribant R2

 
Tercer llarg

Tercer llarg

Nens arribant R3
Quart llarg
Quart llarg
Inici cinquè llarg



















Sostre-desplom cinquè llarg
Inici sisè llarg
Setè llarg





Neu a la vessant nord de la serra

Curiós túnel a la canal de baixada

Collet per on passem de baixada

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada