26 de maig 2012

Via Queralt-Ona

PEDRA ESPARRAGUERA
  • Llargària: 120m
  • Dificultat: 6b+ (5c/6a obligat)
  • Material utilitzat: Cintes exprés, una baga, un friend petit pel tram superior de l'últim llarg i un estrep
  • Orientació: Est
  • Ressenya consultada: Colla Xapoutot

by COLLA XAPOUTOT
Vaja, ja ha passat una setmana i avui dissabte per la tarda torna el meu company de Taghia, com vaig a buscar-lo a l'aeroport he quedat a escalar amb l'Alex quelcom ràpid i que podem controlar l'horari. Aquesta via pel cas és ideal i fins hi tot si portes cordes de 60m es pot baixar en dos ràpels, encara que ja veurem com portarem estar a la solana.
Trobem peu de via a la primera, portar una foto-ressenya impresa et facilita infinitament la tasca, a més, com últimament hem fet vàries vies per aquí ja ens son conegudes les roques.
El primer pas per a enlairar-me ho provo varis cops, però les branques, pinxos i demés que hi han a mà dreta em fan quedar-me enganxada, fer-ho per l'esquerra no ho veig clar i no m'arrisco a caure contra el terra, o sigui, poso l'estrep per a ajudar-me a fer el pas i anar amb calma a buscar l'assegurança següent a la qual arribo bé. Coi amb l'inici, no sé si han sigut els vegetals que m'han impedit fer el pas o que, però vaja V+, que m'espera aleshores més amunt?
Continuar cap a la tercera xapa també arribo bé, passar la quarta ja tinc que fer un A0 i arribar a la cinquena amb l'estrep, res estrany per a mi en un 6b+, l'Alex m'ha animat com el millor dels animadors per a que ho provés, però prefereixo no petar-me més en un grau impossible i guardar forces.
A partir d'aquí surto en lliure i la resta de la via em surt bordada amb la benevolència de que ens ha bufat una petita brisa fent suportable estar al sol, només m'ha tocat la moral arribar al primer parabolt sortint de l'R2, déu n'hi do la galleta que hi ha, sé que és pur control mental, doncs si has passat bé un 6a+, un V+ té menys tela i a més la roca aquí és boníssima, però el meu cap és cabut i em diu que no és lo mateix exposar-se a volar per la paret que picar contra replans o terra ferma, bé, en general la via és prou maca, encara que d'aquelles que no sé si la tornaria a repetir.

Primer llarg, tram 6b+
Inici segon llarg


Inici tercer llarg
Arribant R3

1 comentari:

  1. Renoi, gairebé no em dónes temps de llegir un post que ja en tens un altre! aquesta la farem una tarda d'aquestes, a veure si trobo algú que m'hi vulgui acompanyar...

    ResponElimina