2 de juny 2012

Via GAM

EL BISBE
  • Llargària: 230m
  • Dificultat: 6c+/Ae (obligat 5c/Ae)
  • Qualitat roca: Cal vigilar en no agafar-se a qualsevol caramel en el primer llarg, després hi ha algun pas no gaire adherent i a mida que vas guanyant alçada guanyes qualitat ràpidament, es podria dir que a partir del tercer llarg hi ha de bona a excel·lent
  • Material utilitzat: Semàfor microfriends, friend nº 1, link cam verd i groc, bagues, cintes exprés i un estrep
  • Orientació: Nord-oest
  • by Escalatroncs
  • Ressenyes consultades: Escalatroncs / lanochedelloro


En menys de dotze hores torno a estar un altre cop en Montserrat a buscar el peu d'aquesta vertiginosa paret i qui ho diria fa poc més d'un any que em veuria en aquests llocs, crec que certament no s'ha de dir d'aquesta aigua no en beuré, perquè jo més que beure m'he llençat a la piscina.
Bé, es nota que és dissabte i que la calor arreplega gent a la cara nord, només aquí som quatre cordades, encara que l'última que ha arribat prou tard s'ha baixat del segon llarg.
Nosaltres som una cordada de tres, la cordada habitual i l'Alex, no és lo ideal perquè anirem més lents i patirem canvis molestos en vàries reunions incòmodes que hi han, però que millor que compartir i amb un amic que és un bon animador.
La via al final ens l'acabem repartint entre el Xavi i jo, ell fa els quatre últims llargs i jo els tres primers, l'Alex el tenim prou entretingut fent fotografies i pujant l'últim recollint quasi tots els estris.
El resum de l'ascensió es pot fer en una única paraula: VIOTE, però també em puc espaiar i dir que és un traç magnífic amb ambient que et porta a escalar una bona varietat d'estils, jo m'he estrenat amb l'encastament, tenia els meus dubtes, però un cop m'he ficat m'ha sortit amb naturalitat quan en feia falta i puc dir que és genial, quedes com un rei, la qüestió és quan t'has de superar, costa una mica sortir d'una posició segura i còmode quan el tema és fi.
Per a mi el tercer llarg ha sigut el més vibrant, després està el cinquè que és una placa genial, la meva facilitat, encara que també hi ha el quart, que aquest si que ha de ser el súmmum si tens el grau per a fer-ho en lliure, té una verticalitat absoluta. En fi, al dia següent a tots tres ens feia mal alguna part del cos, sobre tot la dreta que és la que encastes.

Visió de Frares
Primer llarg
Primer llarg


Segon llarg
Segon llarg
Segon llarg
Arribant R2




R2

Tercer llarg

Tercer llarg

Quart llarg

Sortint R3
Inici cinquè llarg
Sisè llarg



Inici setè llarg
Pescant calamars a l'R6
Sortida del desplome a l'inici del setè llarg



Setè llarg
R7 al cim del Bisbe

6 comentaris:

  1. Un viote aquest, en majúscules, d'aquells que fa il.lusió haber fet. Felicitats.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltíssima ilu, sobre tot veure que em puc anant despentinant de mica en mica!

      Elimina
  2. Anònim12/6/12

    No devies veure molta aigua, ni beure que quan veus no t'empasses l'aigua

    ResponElimina
    Respostes
    1. Oh, quin embolic, havia posat veure en comptes de beure, gràcies!

      Elimina
  3. Moli, ets la meva ídol !!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Em faràs posar vermella. Tenim un esmorzar pendent i fins hi tot no estaria malament una platja que fa anys que no trepitjo amb tanta bogeria per la muntanya!

      Elimina