5 de gen. 2013

Via Cervera-Raúl

TALAIA GRAN
  • Llargària: 190m
  • Dificultat: 6a/Ae (obligat V/Ae)
  • Material utilitzat: Cintés exprés, una xapa recuperable, un microtascó per a escanyar un buril sortint de l'R4, semàfor microfriends -pel primer llarg i per a muntar l'última R doncs no s'arriba ni amb cordes de 60m a l'R del ràpel sinó és en ensamble-, i un estrep
  • Orientació: Sud
  • Ressenya consultada: La perfecta d'escalatroncs
by escalatroncs

Aquesta via feia molt temps que la tenia a la cartera i avui la comparteixo amb el Xavi que fa moooolts anys l'havia fet. A ella ens aproximem per Santa Cecília fins al Portell de Migdia, aquí baixem fins agafar un camí cap a l'esquerra que porta a St Jeroni, i un altre cop de pujada en pocs minuts passem ben bé a peu de la Talaia.

La via és guapa i està en un altar majestuós. És impressionant des de lluny, a mi em deixa bocabadada la seva visió i semblava que posseïx una aresta molt difícil de conquerir, però avui m'ha sorprès la seva semblança amb a l'aresta Ribas del Pollegó de la Vinya Nova, és poc mantinguda però amb un llarg que quan el veus et treu de cop i volta el singlot.

Nosaltres, basant-nos en aquesta ressenya, hem enllaçat el segon i tercer llarg, les cordes queden perfectes i no freguen, en canvi, la primera tirada l'hem dividida, o sigui, arribem igualment en tres llargs a peu del d'Ae. 

El llarg rei és el quart, jo no les tenia totes, no tinc gaire manya amb els estreps, però un cop m'he ficat només m'ha tingut el cor encongit el primer parabolt que està totalment sortit, després de mica en mica m'he anant habituant, el passos no son gens difícils, ideals per a una inútil com jo, el sortir en lliure es fa molt bé i el segon tram d'Ae es treu en A0.

Inici via
Inici 2n llarg nostre, 1r pas 6a (A0)


Arribant a R1, per a nosaltres R2, i uns que abandonen
Inici 2n llarg, 3r per a nosaltres
Inici 4t llarg



Visió de l'R3

2 comentaris:

  1. Aquesta també em falta! i fa temps que hi penso però mai surt del cul de la llista....a veure si animo algú!

    ResponElimina
    Respostes
    1. A mi també m'havia passat això i el dia que menys hi pensava patapam!
      Aquí pots enganyar fàcilment a algú, és una via ràpida i poc exigent si estàs acostumat a que per sota del V/IV+ quasi no hi hagin assegurances.

      Elimina